Jak vyřešit problémy s ADSL?

  1. Co mohu udělat když vypadne spojení ADSL?Tak to je lehká odpověď,odpojit modem od 220V min.na 30sec a pak opět připojit,počkat cca.2-4min na spojeni s ústřednou,kde synchronizace a spojení do sítě se projeví stabilním rozsvícením kontrolky ADSL(ústřednové spojení),a následně za pár sec začne blikat PPP(Status Internet-je to označeno dle výrobce modemů).
  2. Dalším nešvarem je když spojení máte a diody ADSL a Internet svítí ale spojení nejde.Jde o problém ve spojení s kabelem RJ45 který je potřeba zkontrolovat tak,že dioda na modemu LAN 1 nebo Lan 4 musí svítit(jde o modemy v distribuci O2).Pokud vše svítí a stále nejde internet vyzkoušejte nasledující kroky:
  3. spustit si příkazový řádek v OS WIndows XP,Vista,7(tl.Start-Spustit-do rámečku napsat cmd a potvrdit ok)
  4. do příkazového řádku vložit tento příkaz: ping 10.0.0.138 (vždy dle modemu,tato IP je na modemech O2,popř.192.168.1.1 atp.) a dejte Enter
  5. proběhnou 4x řádky "vypršel časový llimit" a na samotném závěru zjistíte jak vám jdou porty mezi PC a modemem.Pokud je výsledek přijaté 4 a odeslané 4 je stav ok tak závada není na HW.Pokud se ale ztratí jen 1 paket tj.25% ztráta ve výsledku testu máte vadný modem a je potřeba se obrátit na O2 prodejnu kde uplatníte 2-letou záruční lhůtu( k reklamaci HW potřebujete záruční list+dodací list a 1000Kč zálohy na zapůjčení firemního modemu po dobu opravy).Pokud již nemáte záruku na modem,musíte si koupit nový na lince O2: 800 123 456 a volba 1 pro služby.
  6. Pokud bude ping 10.0.0.138 ok a přesto stále nevíme kde je chyba,udělejte stejný krok:ping www.seznam.cz a tady se zjistí zda do modemu proudí data a jsou vysílány ven.Opět platí krok č.5 pokud bude jen 25% ztráta paketů závada je na HW modemu.
  7. Ale co když všechny testy jsou ok?Tak posledním příkazem je tracert který odentrujte a pokud se vám to zasekne na druhé IP adrese nebo třetí a budou zobrazeny jen hvězdičky je opět vada na modemu.Příkaz tracert vypisuje uzly (resp. směrovače) na cestě datagramů od zdroje až k zadanému cíli to jen pro vysvětlení tohoto příkazu:-)
  8. Pokud jsou všechny kroky ok a stále nejde internet vyzkoušejte reset modemu(Pozor!!!Všechna nastavení v modemu vč.WiFi budou ztracena!Modem se nastaví do defaultu tj.do výrobního nastavení a je potřeba mít zapojení ethernetový kabel RJ45).Pak počkat na synchronizační spojeníí modemu s ústřednou.
  9. Další možnou alternativou špatného spojení mohu být parametry v síti tj margin menší na Downstream 10db a Upstreamu 10db.Kolísající parametry způsobují pak rozpady PPP nebo nesynchronizaci modemu.To jsou již potíže které jsou v rozvodech a to již musíte nahlásit na technickou podporu ISP.
  10. Pokud ale padá spojení ADSL musíte jako uživatelé sami vyzkoušet zda není problém ve spojení u vás doma od KBS!Jak na to?V první řadě odpojíte splitter  a zapojte kabel který vede od modemu ADSL port RJ11 do telefonní zásuvky.Tím si otestujete spojení na přímo bez ovlivnění jinými prostředky.Samozřejmě pokud máte paralelní linku v domáctnosti,musíte odpojit všchna koncová zař. a ponechat jen zapojený modem.Pokud spojení je již ok můžete postupně testovat kterým koncovým zařízením(telefonem) způsobí rozpady nebo nesynchronizační spojení.Technick platí to,že 2x telefon můžete mít ale jen ve spojení se splitterem!Jinak dojde k odporové nerovnováze a bude opět padat spojení ADSL!Pokud je splitter vadný kupte si nový cena není závratná kole 200Kč(od společnosti nic nedostanete je to součást celého zařízení modem,kabely,zdroj 12/220V a splitter).
  11. I když jste udělali všechna možná nastavení a otestovali přímé zapojení,volejte technickou podporu svého ISP.
  12. Pokud ale stále nemůžete nalézt příčinu proč se nezobrazují stránky,může to být DNS servery.Pak si nastavete síťovou kartu TCP/IPv4 na statické IP DNS: Sekundární  8.8.8.8 a primární 8.8.4.4 (patří Google) a měly by se vám již stránky přeložit ze jmenné adresy na IP adresu a zpět.
  13. Dalším možnou příčinou nezobrazení stránek je že máte vysoké zabezpečení firewall který vám blokujte spojení ven.Pak si ho přenastavte nebo jej zkuste odpojit(nikdy ale neodpojujte Antivirový program!!!)
  14. A ještě pár věcí na závěr,pokud voláte na technickou podporu s potížemi v PC nikdo vám neporadí,je to vaše věc a operátoři nemají povinnost pomáhat zákazníkům  nastavením OS Windows aj.Technika také nečekejte,technici pouze provedou kontrolu vedení a vám předvedeou služby na firemním PC se zapojením vašeho modemu nebo otestováním firemního HW.Pokud ale bude závada ve vašem PC připravte si peníze jelikož zaplatíte marný výjezd technika!Cena se liší od poskytovatele služeb.
  15. Pokud potřebujete si cokoliv nastavit navštivte stránky online technické podpory O2: www.techzona.cz

A kdyby jste potřebovali kontakty tady jsou:

Technická podpora                           800 184 084 služba je Nonstop

Obchdní odd. pro běžné zákazníky  800 123 456  každý den od 6-24hodin

Bussines odd.                                   800 203 203  po-pá 8-20hodina

Corporátní zákazníci (větší firmy)     800 111 777

Objednávky služeb-noví zákazníci   800 02 02 02

Kontakty                                           1188